Wednesday, April 30, 2014

Matriks hinggap ke aku sementara T6 belagak dengan aku . UPU cepat keluar lama tunggu ni .


Assalammualaikum semuaa , hikhik :)

 kenapa mesti nak kena ada hikhik tu ? haha saje meggedik boleh ? ahaks . dah tengok tajuk ? aku buat tajuk macam apa yang aku rasa sekarang ni . simple dan mudah hahaha *gila . Okay off pasal tadi .. sebenarnya pada minggu yang lalu aku nak update tapi ada several masalah pulak . actually aku menghadapi tekanan yang kian meninggi . iaitu pemilihan masa depan aku sendiri dan diri aku sendiri . selama seminggu aku mengalami komplikasi dalaman , komplikasi di mana aku cuba jadi diri aku sendiri like siapa aku ni , sampai bila nak jaga hati orang , dengan siapa aku bercakap benar dan sebaliknya dan dan banyak dan sampai aku lupa .. see ? aku seolah-olah tak kenal siapa aku *ada yang mengalami macam aku ke or aku tak normal ? T^T.  aku stress beb sampai nak bunuh diri nyamuk rasanya ..

then dalam menghadapi masalah dalaman aku menghadapi tekanan yang melampau iaitu keluar pulak result kemasukkan ke Tingkatan 6 dan kemasukkan ke Matrikulasi . UPU tak keluar lagi sekarang tinggal a few days je lagi nak tau . everyday jantung aku berdegup kencang macam tiada esok ! tangan aku juga basah dan sejuk ! paru-paru aku juga seolah-olah terputus saluran sampaikan dada aku sesak dan terpaksa meng exhale kan guna mulut ! aku juga rasa the flow of adrenaline ! *macam gempak tak ? hihi  masa kemasukkan T6 dan Matriks .. aku rasa berdebar sangat mulut aku tak henti baca Bismillah . sepatutnya lepas pukul 12 malam dah boleh cek tapi aku nekadkan jua nak semak esok lagipun aku takde kredit masatu .. tapi yang menjadi masalah aku tak boleh tidur pulak sebab terkenang apa la yang aku dapat antara dua tu , takkan aku dapat matriks kot result aku berapa ketul A je .. macamlah matriks nak pandang aku yang menyedihkan ni . mesti aku dapat form 6 ni . sah ! aku on la Wechat sebab sah insomnia haritu .. bila buka semua member aku dok bagitau dapat form 6 . aku pun like haduhhh~ *longg sigh. then ex-class-monitor aku nak volunteer nak cek kan form 6 untuk aku .. aku pun orait ! sebab aku agak yakin form 6 pilih aku .. sekali kau dia bagitau acani .. berikut perbualan aku dengan ex class monitor aku di dalam aplikasi Wechat ..


ECM : beb ! kau tak dapat form 6 .
Aku : Hah ! iyeke ? kau dapat tak ?
ECM : aku dapat , aku rasa kau mesti dapat matriks kalau tak dapat form 6 .
AKU : wadehekk *dalam hati


Pagi buta tu aku berdoa , harap-harap dapat matriks even aku tak minat pun sebab yelah form 6 belagak dengan aku , kalau matriks pun belagak nak jadi apa kau kan .. selepas tidur yang agak lena .. pagi-pagi dah bangun *tipu je bangun pukul 11.35 , ahaks. aku buka la komputer nak cek online la konon tapii .. line sangat lembap seperi siput oink oink kura-kura ! aku pun dah tak sabar nak tau so aku cek melalui SMS jelah . aku sos topup hihi .. cara-cara nak semak matrik dan tingkatan 6 ialah :

taip MOE T6 (I/C) ke 15888
taip MOE MAT (I/C) ke 15888


Bila aku cek pakai phone dengan komputer terbuka .. dalam berapa saat nombor tu reply .. "maaf anda tidak terpilih blalala" . bertapa remuknya jiwa aku masatu . then aku perasan yang aku salah taip ic sendiri .. see ? dah lama tak sekolah asek terperuk kat rumah sampaikan taip ic pun salah . so , aku taip yang real punya .. kalini .. "Tahniah anda terpilih mengikuti program matrikulasi blabla penempatan di Perak"
Alhamdulillah ! betul ke ni ?? but Perak ?? wadehek .. aku tak caye tau aku cek jugak online .. lambat pun lambat la sebab ini antara hidup dan mati haha . Bila aku cek beb betul keluar siap nama aku dengan ic . tadi SMS takde keluar nama jadi tak pasti . kalini pasti sangat . ni buktinya ..


*sori guys kecik , i printscreen je ni . my bad 


Haritu aku simpan rahsia ni dari pagi sampailah malam . takde siapa pun tahu . aku ingat nak bagitau lepas UPU dah keluar tapi malam tu kat berita astro awani boleh pulak umumkan bahawa semakan ke matrikulasi dah keluar . aku yang sedang syok memotong kuku ayah diterjahkan soalan bertalu-talu oleh ayah aku . akhirnya aku tertewas dan akur bahawasanya aku dapat mengikuti ke program matrik . *over tak ayat aku , hahaha. mereka sangat gembira dan macam tak percaya . aku ni lagilah tak percaya .. sebenarnya aku dah plan baik punya . strategi aku , kalau aku dapat form 6 dengan upu .. then aku akan pilih Upu if apa yang aku mohon dapat dan macam best . kalau tak dapat apa yang aku mohon dan tak layak aku akan ke form 6 . sekurang-kurangnya adalah pilihan antara dua kan . but the thing is aku tak dapat form 6 ! matrik pulak hinggap ke aku .. let say aku dapat matrik je upu tak dapat ? what should i do ? hukhuk terpaksalah aku melancong ke Perak sana .. tinggal tunggu Upu jelah ni .. Harap sangat dapat Upu dapat course yang aku inginkan .. Matriks ni aku tak yakin sangat sebab banyak faktor lagipun aku bukan risk taker beb . but aku dah cukup redha dan tak kesah lah .. Allah lebih mengetahui segala-galanya . Allah dah bentangkan jalan aku just jalan di atasnya jelah . Allah tau apa yang terbaik untuk kita semua . Insha allah . Panjang entry kalini tapi ada yang baca ke ? okaylah selamat OTW tengahari . Assalammualaikum ^^

6 comments:

  1. aq pn tgh tggu upu ni . neves

    ReplyDelete
  2. Best baca blog adik ni. Jujur je sume penulisan. Updatelah lagi. Heee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? thanks akak kite main tulis je ni hihi..

      Delete
    2. Nk tanya betul ke kalau dpt form 6 so takkan dpt upu

      Delete
    3. Nk tanya betul ke kalau dpt form 6 so takkan dpt upu

      Delete

terima kasih kerana menggerakkan mata anda ke siti situ sana sini & thank you for reading this entry ^^