Tuesday, April 1, 2014

PENGALAMAN PAKAI K COLLY SWEET 17 (KOREAN COLLAGEN)

ASSALAMMUALAIKUM~

selamat sejahtera dan selamat tengah hari , apa kejadahnya update blog midday aku ni ? well bila seru dah datang kena update kalau tak asek tertangguh je nanti . sebenarnya dah lama nak update pasal K Colly Sweet 17 ni sebab baru-baru ni aku ada guna . maklumlah konon-kononnya nak cuba try test berkesan tak benda ni . benda ni bukan krim hokay .. benda ni macam makanan tambahan harian .. jadi tak curious sangatlah *aku memang curious bab benda macam ni . Actually i dah makan supplement ni dah 2 minggu 5 hari .. ingatkan nak update masa minggu kedua tapi kemalasan aku menyerang jadi tertangguh lagi . aku tau confirm ramai yang tengah google search pasal produk meletops ni kan ? i tau .. pastu mesti google satu-satu blog orang kan and i tergolong juga kan ? haha .. no wonder i pun macamtu .. jadi nak share sikitlah pasal produk ni .. oh yaa lupa pulak .. I TAK JUAL BENDA NI HOKAY , I BELI DEKAT KEDAI JAMU . 


*inilah rupa k colly sweet 17 , comel kan ? pandai orang yang reka produk ni nak tarik pelanggan sampai haku pun tergoda .. damn !

Okay , first time makan benda ni aku nak cakaplah engkorang mesti nak tengok cermin je kejenye . lepas makan je confirm korang belek-belek muka tu kan kan .. mana kau tau ?? *bisik hati kecil korang.  sebab aku banyak kali buat apa .. korang pernah baca kan bahawa produk ni berkesan in just 3 days ! omaiigaidd ! huh jangan pecaya sangatlah makan benda ni nak kena sabar . nasihat aku lepas makan tak payahlah tengok muka tu sangat. buat dono je. dah seminggu nak tengok tengoklah guna kanta pembesar pun no hal . 

Pada minggu pertama korang akan rasa perubahan sedikit lah .. ulang suara .. S-E-D-I-K-I-T .. contohnya korang akan perasan kulit muka korang lembut macam papan anjal. eh tak tak lembut  macam anjal-anjal gitu. takde papan-papan .. so, pecaye tak ? hah tak caye aku .. ni semua nak tarik pelanggan suruh beli la ni .. bukan aku taktau .. ehem .. encik puan makcik pakcik kakak atuk nenek adik abang kucing belaan sekalian .. aku cerita ni berdasarkan pengalaman aku makan produk ini hokay .. takdenya nak pengaruh apa sume tu. lagipun aku tak minatlah nak jual-jual ni .. tapi ini serius tau! dan actually aku punya skin muka ni sangat nipis kesan daripada skincare yang aku guna dulu-dulu. sekarang dah tak nipis sangat. dah normal balik sebab rasa tebal sikit. tak bermakna aku bermuka tebal. cuma kulit je hokay .. korang akan perasan jugak muka korang macam lembab-lembab gitu pastu bibir tak kering sangatlah . *aku ni memang bibir jenis fragile asyik pecah je. Makin banyak aku minum air makin merekah bibir aku .. pelikkan ? .. aku tak ingat hari ke berapa .. masatu aku tengah google pasal K Colly ni .. ada blogger tu bagitau yang dia perasan kaki dia rasa lembut bila bergesel .. aku cuba and betul! rasa lembut je. hell yeahh aku punya kaki ni boleh dikatakan agak menggerutu. tak licin pun sebab.. sebab.. nak cerita ke tidak eh .. actually-kan.. masa aku kecik-kecik aku pegi main buah gatal yang kat pokok tu .. korang perasan tak buah dia warna merah menyala , burung gagak selalu makan .. masatu level bangang tinggi. aku pegi picit buah gatal tu dan keluarlah cecair warna oren .. korang tau tak aku buat apa ? aku pegi sapu kat kedua-dua belah kaki aku .. konon-konon feeling sapu lotion vaseline .. then balik rumah nangis-nangis cari ibu mintak ibu ubatkan kaki sebab gatal yang teramat sangat sangat sangat .. after that, tumbuhlah kau biji-biji kecil pebende ntah .. dah tua ni menyesal tak sudah bila ingat balik. yang cannot go tu aku nangis teresak-esak sambil duduk menggaru kaki .. boleh imagine tak bertapa kiutnya .. -_-'' *sadis :')

dah dah! usah dikenang perkara lalu! .. then masuk minggu kedua kan .. aku sedar .. jeng jeng jeng~ bekas jerawat aku dah pudar sikit !!! ohyeaahh.. aku ni masalah terbesar aku adalah bekas jerawat yang hitam-hitam ni .. bukan sikit eh banyak dekat pipi kanan , pipi kiri , dagu kanan , hujung dahi kiri and dekat hidung ada sikit .. can you imagine ? betapa huduhnya diri ini .. jerawat aku suka tumbuh dekat kening ni .. nasib baik kening aku tak halus sangat , boleh cover .. kalau tak hilang keyakinan. kadang-kadang malu kalau orang kulit putih licin gebu berborak dengan aku. rasa macam diri ini tak reti jaga muka. *wuwuu ite cedihh angat, puihh kita kalau berborak mesti nak tengok mata orangkan? takpun kita akan pandang mulut lah matalah kulitlah gigilah .. kannn ?? bukan tak perasan bila kita berborak mesti partner borak kita ni tiba-tiba tenung gigi kita .. kadang-kadang fikir juga ada benda terlekat ke kat gigi aku ni .. ada sticker sayur ke ? chili ke ? sticker hello kitty takpe gak sebab comels.. tapi whatever it is, syukur alhamdulillah sebab macam berkurangan sikit bekas jerawat ni . aku ni jenis gatal tangan .. aku tak boleh tengok skincare. tak kiralah berjenama atau tak.. nanti confirm nak beli pastu yang ni tak habis lagi dah tukar yang baru .. mau tak jerawat subur . kegirangan jerawat aku kerana boleh meneruskan kehidupan untuk menyambung generasi baru. cakaplah jenama pencuci apa yang aku tak pernah pakai lagi .. aku pernah pakai pencuci garnier colour biru yang ada beads takde sume aku larung , jenama avon yang soo wincci pakai tu , garnier pencerah warna kuning , yang ada charcoal .. non charcoal , jenama bamboo ape ntah , fair and lovely , avon yang anew tu and COLLAGEN PLUS VITAMIN E pun aku pernah pakai jugak tau atas syor seseorang .. katanya benda ni ada mercury dan sangat berbahaya .. first time pakai krimnya rasa panas dan pedih .. nasib baru pakai beberapa jam tau.. kalau tak.. hmm.. now aku cuba pakai jenama safi balqis yang ada gambar orange tu .. try jelah kalau bagus pakai satu je .. *boleh caye ke ? musykil. masa aku kecik, ibu aku pernah ajar aku pakai krim masa sekolah rendah lagi.. masatu aku guna jenama pop .. memang mencerahkan gila .. pastu tak pakai lagi sebab masatu orang cakap pop ni ada letak berasaskan minyak oink oink.. peh gua dah seronok sapu siap urut-urut muka gua dengan minyak oink oink ni .. orang cakaplah bukan aku eh. so sejak daripada kejadian hitam legam itu aku pun stop mempopkan muka ini..eh bila fikir balik baik tukar jenama pop tu jadi pork kan? fuyoo.. berinovasiya pemikiran aku hikhik. k lupakan.*ada lagi ke krim pop ni ? pastu cuba safi balqis pulak .. masatu tengok akak aku pakai aku pun nak jugak pakai .. pegi sekolah melekit-melekit muka watlek watpis sebab memang takde hal.. bila dah tua ni malas nak pakai sebab tak selesa muka melekit .. euww .. tapi pakai tacap la sikit dengan compact powder ke.. bedak tepung ke.. mungkin sebab dah bertahun pakai krim safi ni sebabtu bila pakai pencuci mukanya rasa best je.. just biasa-biasa je.. muka aku pun tak oily sangatlah .. lagipun aku beli sebab ramai yang cakap boleh hilangkan parut jerawat . so, aku cuba jelah ..


k inilah krim popnyaa! patutlah jadi ala-ala vietnam muka aku lepas sapu ni. mesti korang cari mana tang popnya. ada tu kat atas penutupnya. pegi google pop cream acne.

Jauh aku menyimpangkan ni .. nilah akibat takde penghadang jalan. okay masuk minggu kedua pulak aku perasan lengan aku dah cerah tau .. timbul urat-urat hijau kat lengan aku .. gila tak happy aku ni kat sekolah kategori active la jugak. dalam setahun tu muka tak boleh putih sikit nanti adalah acara sukanlah, kawad lah.. errr .. belum cerita masuk acara rumah sukan lagi. asyik kena pakse dengan sir David je. sir! da sapedek belom? itu kasi worder wroti canei dengan kari dalca lebih shatu. dah dah! apa yang aku perasan bekas jerawat aku ni jenis bukan senang nak hilang .. sebab dah lama dia mengharungi pahit getir dengan aku .. lagipun sejak makan produk ni aku rasa macam senang buang air besar means tiada constipation berlaku ye anak-anak .. lancar je dan kecerahan seawal 3 hari je ! aku bohong je .. manede pakai harini besok dah macam snow white .. dalam seminggu lebih nampaklah cerahnya tu.. sebenarnya aku tak perasaan pun mula-mula tu rasa humphh tak cerah pun ! kata 3 hari je ! pentipu.. sekali masa ambil gambar dengan cikgu dan rakan sekelas muka aku paling putih beb ! macam tak caye je .. adakah ini semua mimpi siangku ? oh tidak sama sekali. kerana ianya realiti. gile kau tak bangga siap tengok ulang kali muka aku .. kejap zoom in kejap zoom out .. yelah nak compare dengan orang lain even cikgu aku pun gelap .. muahahaha .. bukan cerah muka je dengan tangan sekali hokay jadi berbaloi lah sesiapa yang nak makan supplement ni .. pada akulah ..

so, cara makan dia masukkan 1/2 scoop ke bawah lidah .. nanti dia cair sendiri lagipun supplemet ni berbentuk serbuk halus .. manis masam kau .. first timer agak terkujat sikit sebab masam sangat .. sebelum sarapan dan sebelum tidur tau .. boleh jugak buat bancuh dengan air kosong , tapi aku tak pernah cuba lagi sebab lagi senang nak makan gitu je. lagipun aku malas nak tuang air.. pastikan jangan bercakap atau tergelak .. tersembur serbuk halus nanti biar iaa mencair dulu dengan enzyme salivary amylase kita tu . and kena banyak minum air masak .. dalam 3 liter gitu bia cepat berkesan , semakin banyak minum air masak semakin banyak ke tandas dan semakin banyaklah toksin keluar daripada badan melalui saluran pundi kencing .. *fulamak ! .. mula-mula aku nak beli online harga RM169 .. haduhh mahal ini mbak .. tapi ku gagahkan jua beli .. ibu aku nak sponsor .. tengok ? ibu mana yang taknak anak dia cantik macam anzalna .. terharu aku .. ibu i love you ! nak mintak abang aku belikan online sebab dia je reti aku tak reti nak window shopping sebab tak kompiden huhu .. abang aku cakap better kita tengok kat kedai area aku dulu .. aku tak ikut masatu , berdoa juga diharapkan ada jelah dah tak tahan dah hidup dengan bekas jerawat kesan daripada jari aku ni yang habitnya nak memicit je jerawat .. pantang tumbuh sebijik .. then abang aku balik bawak produk  K Colly Sweet 17 ni .. siap menang dalam tawar-menawar lagi .. dapat RM 150 beb .. untung tu .. sekarang dah habis satu jar sebab share 3 orang  , aku dengan ibu and akak aku .. baru je beli second jar .. harap-harap boleh hilangkan bekas jerawat ni .. itu jelah untuk harini .. oh yaa ! maaf saya tak buat testimoni nak tunjuk pipi sebab horrible sangat ! malu nak tunjuk .. saya tak buat entry ni untuk meraih pembaca yaa .. saya menulis berdasarkan pengalaman sendiri . terpulang nak percaya ataupu tidak . lagipun produk ni makanan tambahan yang mengandungi stem cell .. stem cell tu ape ? stem cell tu tali pusat . huh ? next entry .. babai ..

ASSALAMMUALAIKUM~

133 comments:

  1. hahaha lawak lah penulis blog ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawak? haha yeke? haha mekasihhh tau singgah~

      Delete
  2. Btol...dlm 2 minggu...parut itam sana sini semua dah pudar...saye beli kat pasar mlm area kuantan...rm95 1 jar...lps 2 3 ari kulit sgt lembap..lps seminggu pinkish...saye xde masalah kulit cume kusam n agak gelap b'banding kulit bhgn lain..sunburn agaknye..mmg ramai dok tenung muke sy lps seminggu amik produk ni...mcm perasan ratu chanteq pun ade...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi feeling ratu canteq tu sangat win! tapi betula sesiapa yg guna produk ni pasti berangan haha, murahnya dapat rm95. untung-untung!

      Delete
  3. Hahaha tergelak aku baca entri ni . Nice review !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati-hati gelak tersimpul mati usus tu nanti. thanks menyinggah! :D

      Delete
  4. hihi..memg klaka la bc entry ni..gelak sorang2 bc k...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati-hati gelak pagi-pagi buta tu haha. terima kasih singgah.. hihi

      Delete
  5. lawak lawak.. hilang bad mood pagi ni..hee..XD lepas baca entri ni...tengah usha2 review pasal k colly ni,huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. la yeke terharunyaa dapat hilangkan badmood orang wuwuwuu~ mekasih datanggg

      Delete
  6. sy baru pakai 3 hari..xsbr nk tengok perubahan heee .
    nice review ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah dinasihatkan balutlah segala cermin dirumah anda. dah lebih 3 hari ni apa perubahannya? hehe

      Delete
  7. Kalau mkn jeruk ke??minuman manis boleh tak? haha sbb aku ni raja jeruk. Gi mana pun dlm beg mesti ada jeruk..boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun hantu jugak tapi hantu asam. nak makan boleh tapi kurangkanlah. air manis? sikit jela kalau nak cepat berkesan minum air masak byk2.

      Delete
    2. yeayy! sep sikit! kita boleh jadi geng. geng asam jeruk. boleh makan tapi ingat dunia sikit kang sia-sia consume kcolly tu tau.

      Delete
  8. Haha mmg lawak.. nak try product ni tp x tau mana nak beli huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu gelak ikhlas ke tak tu.. ada je jual kat kedai jamu, kedai jual ubat pun ada. mesti ada punyaa

      Delete
  9. saya nk tanya produk k colly ni berdaftar ke tak? musykil lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kcolly ni makanan tambahan jadi kalau takde kelulusan melampaulahkan. setahu saya kcolly ni suppliment yg menyihatkan dari korea dan berdaftar awk boleh rujuk pelekat hologram belakangnya ok!

      Delete
  10. Dengan semangatnya saya nak makan kcolly ni bila baca review awak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan semangatnya saya syorkan kcolly bila baca komen awak :D

      Delete
  11. sy ada menjual k colly yg original..sms/whatsapp 017-4164030

    ReplyDelete
  12. ketiak pun cerah juga ke? ptt awk ltk gambar sbelum dan selepas. nk try jgk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud awk nk letak gambar ketiak ke macam mana ni? melampau tau xD

      Delete
    2. Dkt tepi2 ad letak "korea pearl powder'tpi klu korea pearl pender jdi nya tu bkn ori.n blh dcan qr code ye nk mmstikan ori ke tak

      Delete
  13. wahhh macam menarik je. nak cuba lah k colly ne

    ReplyDelete
  14. wahhh macam menarik je. nak cuba lah k colly ne

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan macam je memang menarik pun tau! cuba~

      Delete
  15. Kcolly skrg klu pndai cri beli murah je contoh rm 130 ..klu korg nk I suggest beli online ngn supplier ni ori punya ...ni nk tolong ..amik what app je no ni n ppandai la korg tnyr 01152897268

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul! betul! hah dengar tu korang.. eh tak.. nampak tu korang sila grab the chance. orang nak tolong bagi kcolly murah tu.. cepat!

      Delete
  16. Page : Beauty Shop Bizz jual rm120.00 ( free postage)

    ReplyDelete
  17. beauty shop bizz 0192407674 rm120 free postage

    ReplyDelete
  18. Scoop yg kt botol tu cakap mmg dia tk provide skali ye? Habis tu sis guna scoop ape ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh dia ada bagilah dalam tu. kena korek2 baru jumpa sudunya. kalau takde scoop biasa pun boleh. asal makan..

      Delete
    2. a'ah dia ada bagi dalam tu scoop dia warna pink jernih. comel giteww

      Delete
  19. hey just wanna ask are you still consuming it now?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey, i just stop it for now. can i know why?

      Delete
    2. sebab i kan student.. fasa kemiskinan itu adalah perkara biasa HAHAHA..

      Delete
    3. hi sis, bila sis stop consume kcolly ada apapa perubbahan yg tak elok tak? Sbb skrg byk kes bila stop consume local product mesti muka naik jerawat batu dan bernanah? PLS ANSWER ME SIS.. I really need to know abt this sbb skrg sy tgh consume kcolly juga..

      Delete
    4. hi sis, bila sis stop consume kcolly ada apapa perubbahan yg tak elok tak? Sbb skrg byk kes bila stop consume local product mesti muka naik jerawat batu dan bernanah? PLS ANSWER ME SIS.. I really need to know abt this sbb skrg sy tgh consume kcolly juga..

      Delete
    5. salam. hai sori lambat respon. okay k colly ni bukan krim sapu kat kulit muka tau. ianya hanya supplement untuk makanan tambahan harian je. so kalau awak dah ambil pastu stop atau stop mengejut takde apa-apa perubahan pun. saya dah lama stop sejak tahun lepas. tkde effect pun. cuma effect menyesal tak sambung makan biar putih mcm adira :')

      Delete
    6. Kulit u berubah makin hitam or senang sunburn ke bila stop consume k colly ni? Ke stay je putih mcm bila last u consume k colly ni?

      Delete
  20. apa yang you tulis memang the real happen (for the first prolog tu la) hehe..hari ni first time consume product ni..harap2 dapatlah hasilnya walaupon SEDIKIT..haha...neway nice blog...okeyh..kena kurangkan tengok cermin ni...hahha tapi tengok hp nak selfie acaner plak? hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haduh dah agak dah mesti nak tengok cermin je kejenya haha. takpe slow-slow mesti hasilnya membanggakan. wah ayat.. takpe takpe bab selfie tu boleh dimaafkan tapi tak boleh zoom in zoom out ok :D

      Delete
  21. i nk tnya la, i da consume kcolly ni berbulan2 tp still sama je.xde effect.. u rasa i patut trus consume atau stop je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke? minum air banyak tak? mungkin lain orang lain badan kot. i pun dah lama tak consume. tapi kalau takde kesan baik stop je. mcm membazir tau..

      Delete
    2. Alhamdulillah,dgn bangge nye lps mkn kcolly dlm mse 4hri je kki jd lmbut bile brgesel.Wlaupon prubahan nye SEDIKIT ttp hppy xsbr tnggu perubahan yg lain plk....

      Delete
    3. Alhamdulillah,dgn bangge nye lps mkn kcolly dlm mse 4hri je kki jd lmbut bile brgesel.Wlaupon prubahan nye SEDIKIT ttp hppy xsbr tnggu perubahan yg lain plk....

      Delete
    4. yeke? wahh terharu sebab ada yang mengalami benda yg sama.. auchh.. k sori emo :')

      Delete
  22. Stu botol bole tahan bape bulan eh? And awk dri ngri mne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tak perasan la pulak. tapi tahan la sebulan satu botol. kadang2 sebulan lebih baru habis tau

      Delete
  23. Bibir fragile ���� sy pun jenis mcm tu. Ubatnya sng je. Kene mandi ikut time. Jgn skip. Pagi.tgh hari. Ptg. Ni yg sy perasan lah, terskip mandi je (bz sgt la katekan) mesti "nice to see nice to hold once broken consider sold " lah citer dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh yekee?? wah i belajau benda baru harini. kantoi la i jarang mandi camni hmm :D

      Delete
  24. A ha. Sama la kita. Consume baru hari ke 4. Jerawat dah kecut. Yeyy. Bila period kan jerawat byk. Syioknya. Guys yg nk beli k colly original Rm 95 sm / Rm 100 ss blh whtapps sy +60175138518

    ReplyDelete
  25. bende ni elok mmg pinkish je rasa muka, tapi bagi kulit yg ada masalah jerawat dinasihatkan jgn ambik, takot jerawat naik. time saya pakai dulu, mmg cantik kulit, cuma jerawat je naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? kita pakai jerawat tak naik pulak cuma jerawat tu tak hilang just bekas je pudar sikit. bahaya ni jerawat pulak naik. k colly jadi baja pulak untuk jerawat eh haha

      Delete
  26. and btw aku consume about a year. tapi jerawat still tak hilang, try guna aurawhite. berkesan jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke tak berkesan? sayang duit da consume sampai one year tu. takpelah guna aurawhite kalau guna tu baru berkesan kan.

      Delete
  27. Sy dah pakai 3box memang menarik berkesan . Bila mula2 pakai dulu macam nak peluk cermin nak kemanaje dengan cermin.. hihi tapi skg semakin shomel dan putih sangat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha k ni kelako, nampak sangat addicted dengan diri sendiri ni hehe. k sy jeles hmmm

      Delete
  28. hahaa why u so cute..tergelak senyum sorang2 baca entry ni..so sweet u ni.funny sgt..btw i pon pernah consume kcolly dulu..best jugak kan walau agak manis..haha ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduhhh jgn la puji kita acamtu maluu aa.. *deep breathing. oh yeke? habis berkesan tak consume k colly ni?

      Delete
  29. Yang nak order kcolly boleh wassap iols 0124046245 ye! Harga kebabomm murah n yg pastinya 100% ORIGINAL!

    ReplyDelete
  30. As salam..dapatkan produk kcolly with barcode. Whatsapp 012-3868098 Or visit my ig@rosziebeautymall. Tq admin..

    ReplyDelete
  31. Hahahhh masih baru guna produk ni..mmng bohong kalau 3 hari je :'D nice post πŸ‘ mmng enjoy bce

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee.. so sekarang macam mana? ada kesan positif tak?

      Delete
  32. Updatela gmbar sebelum dan selepas..putih cam korean da tak?hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduhh taklehh aahh.. muka awk mcm bawang putih kita ni mcm bawang goreng je. k sedih :')

      Delete
  33. Updatela gmbar sebelum dan selepas..putih cam korean da tak?hehe

    ReplyDelete
  34. Mase cuti spm 4 5 bulan lepas,sy ada consume sebotol mende nih.. smangat keje kumpul duit beli.. sy memg ikut dye punyer saranan,sepnjang consume k colly sy minum air putih je,x sentuh dah air manis, and the result is...sungguh membanggakan!! Kwn2 smua ckp muka i dah putih...yela,sbb i ni memg sejak kecik berkulit gelap,suka berjemur..tapi,x sampai sebulan,sy masuk blaja kt u,da pokai,sy stop consume.. and akibat terlalu aktif dgn aktiviti di u,, muka sy kembali kpd warna asal..huhu sedih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! sama la dengan kita ni. masa cuti consume memang berkesan. aduhh tapi sayang tau dah putih.. tula awk aktif sangat lenkali aktif dalam hati je ok. alah takpelah burnt tu jangka pendek je nanti hilanglah tu :D

      Delete
  35. best giler baca blog ni..kelakar & santai... rini gak g beli k colly.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha amboi terus nak beli ye?? dah consume belum ni?? haha

      Delete
  36. bestnye bce blog ni..funny..hehe..btw sy dh consume k colly ni almost 1week..kulit mmg rse lembut je..actually sy mmg ade problem scar kt muka n ada psoriasis.b4 consume k colly sy try glutacaps hrga sme RM135.tp sy mkn within 2week je dh abes.sbb 1st week sy amek 2 pg 2 mlm.after 1week bru start 1 pg 1mlm tp smpt mkn 9hri jela..syg oo..da la mhl..tp tu pn nmpk berkesan.pastu sy trus bli k colly dsebabkn harga sama,n lg thn lme sbb die bnyk.lg2 plak akk jual jamu tu ckp mnde ni thn lme n berkesan jgk.rse mcm nmpk cerah ckit part tgn ni coz sy naik moto g keje n pergelangan tgn ni la mmg nmpk ketara gelap nye..pimples n scar dh kurng..hopefully dpt la clear kn sume b4 kwin ni..eheheh..sis nk tnya jgk..klw mkn k colly ni tp kurng mnum air msk (means xsmpai 3lit) xpe ke erk..ada effect lain or it doesn't work?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dpt makan 9 hari je?? eii sygnyaa.. nak buat mcm mana benda berkesan cepat kot tapi mahal pulak.. alahh kalau minum tak cukup 3 liter tapi berkesan je no hal lah. takde effect pun mungkin cuma lambat jela kesannya kot. semoga cepat hilang semua pimples n scar before kawinn yee hehee

      Delete
  37. bestnye bce blog ni..funny..hehe..btw sy dh consume k colly ni almost 1week..kulit mmg rse lembut je..actually sy mmg ade problem scar kt muka n ada psoriasis.b4 consume k colly sy try glutacaps hrga sme RM135.tp sy mkn within 2week je dh abes.sbb 1st week sy amek 2 pg 2 mlm.after 1week bru start 1 pg 1mlm tp smpt mkn 9hri jela..syg oo..da la mhl..tp tu pn nmpk berkesan.pastu sy trus bli k colly dsebabkn harga sama,n lg thn lme sbb die bnyk.lg2 plak akk jual jamu tu ckp mnde ni thn lme n berkesan jgk.rse mcm nmpk cerah ckit part tgn ni coz sy naik moto g keje n pergelangan tgn ni la mmg nmpk ketara gelap nye..pimples n scar dh kurng..hopefully dpt la clear kn sume b4 kwin ni..eheheh..sis nk tnya jgk..klw mkn k colly ni tp kurng mnum air msk (means xsmpai 3lit) xpe ke erk..ada effect lain or it doesn't work?

    ReplyDelete
  38. Haha artikel ni kelakar gila. Saya tak berhenti kerawa. Thank you for the review. Saya pon ade beli. Tapi mcm kurang yakin. Tapi lepas baca ni macam dah lebih yakin dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa apesal tak yakin pulak. tak cuba lagi mana nak jatuh cinta hehe :D

      Delete
  39. Saya pun beli 1 dengan harga 130 ringgit, tapi saya makan tak teratur. Hmmm... Kadang saya makan sampai 3 scoop sebab sedap sangat. Tapi sekarang dah habis dah. Saya baru umo 15 tahun. Jerawat dulu memang penuh sebab selalu picit tapi sekarang gebu geban gitu. Thanks akak dan k colly

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok harga beratus ni buat lemah jantung je. tau akak pn kadang2 overdose sbb sedap sangat serbuk tu hehe. aipp tangan tu kasi ikat jgn picit lagi. muka dah gebu kan :D

      Delete
  40. Saya pun beli 1 dengan harga 130 ringgit, tapi saya makan tak teratur. Hmmm... Kadang saya makan sampai 3 scoop sebab sedap sangat. Tapi sekarang dah habis dah. Saya baru umo 15 tahun. Jerawat dulu memang penuh sebab selalu picit tapi sekarang gebu geban gitu. Thanks akak dan k colly

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh jangan mkn byk2. nanti padan muka awak sebab habis awal. dah kena beli yg baru xD

      Delete
  41. Awak masih pakai kcolly lagi ke? Dah berapa lama? Sbb saya ingat nak try tapi takut lah sbb dah macam macam dah pakai kat muka ni, kesan dia sekejap je lepas 2-3 bulan hambek ko banyak gila tumbuh jerawat hmm :( ingat nak try kcolly tapi takut pulak lagipun nak try kcolly sbb dia boleh putihkan satu badan kan? Kebanyakan produk muka je putih, tangan hitam tu yang tak nak tu haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai. sorry lambat respon. sekarang tak pakai dah sebab tengah papa kedana. k colly ni bukan krim sapu kat muka dia mcm makanan tambahan. boleh kurangkan jerawat dan putihkan kulit satu badan.jgn risau telan mende ni tak masuk kat kulit muka je dia pegi travel satu badan skali ok? so muka putih tangan hitam tak hade dlm hal ini. :D

      Delete
  42. Saya Dah Makan Kcolly Ni 3 Botol Dah . So Far Memang Okay Lah :) Kulit Lembab , Jerawat Pun Jarang Dah Tumbuh , Time Red Flag Ade La Sebijik Dua . Haha . Cerah Tu Memang Cerah , Tapi Takda Laa Putih Melepak Terus Gitu Haa . Slow2 Cerahnyaa Tuhh . Tapi Memang Puas Hati Laa Guna Kcolly Nihh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! alhamdulillah berkesan pun. tapi kesan seawal berapa minggu ni? xP time red flag mmg tak payah cerita lah mmg tak denga kata jerawat tu. kalau terus putih melepak tk syak lagi minum clorox tu hihi

      Delete
  43. Replies
    1. Tak Kot :) sebab berat maintain je dari dulu sejak guna kcolly . taktau laa kot sebab body ni memang jenis yang susah naik or apa . lagipun kcolly ni bukan product menggemukan badan

      Delete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. Replies
    1. Setakat sye dgr..kcolly ni bersihkan darah kotor kita n lancarkan semua organ dlm badan kita..sbb tu die buatbterasa lapar..sbb die buat kita cergas..

      Delete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. Wahhh. Lps baca blog awak lagi berkobar kobar rasanya nak try Kcolly ni haa. Haha. Act i jarang naik jerawat, but once dah naik, parut dia tu takleh bawa berbincang woo. Dia pandai mai tak pandai balik hmm. So i think i must to try this product ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu kalau sekali usik dia mai bawak gang tu. takpe cuba je dulu. tk cuba mana nak tau yedak? dah try jgn lupa report k :)

      Delete
  48. Saya da lame pkai k colly nie mybe nk dkat 3 btol..muke makin cerah tp jerawat still ade.Tp yg sure parut jerawat mkin pudar..stkat nie juz carry on je lahh..for the first time nk consume better chek dlu whether the product ori or x..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. susahkan zaman skrang ni nak bezakan yg ori dgn tak ori? 3 botol dah? wauww mesti putih melepak ni kan.. takpelah makin pudar kalau pudar terus tu yg bahaya. cepat sgt effect mesti ada yg tak kena tu.

      Delete
  49. Hye awak . Nak share a good news . Sy ada jual Kcolly, 1 botol cuma RM 130 . Free postage . No gst . Orite , produk dijamin halal dan original . Kalau didapati produk adalah tiruan*fake* , cakap kpd sy dan segera WANG akan dipulangkan kpd awk . Kalau nak , whatsapp sy , 011-39000949 . Just for share thanks admin . Saya agen Sah ya . Saya juga consume Kcolly and Kfokus ^_^

    ReplyDelete
  50. Saya beli kat dlm TESCO manjung rm110 jer..

    ReplyDelete
  51. Akk..klau akk nk kcolly murah..pling murah boleh dpt dlm rm80+7/10 pos die skali..buat hashtag kcollymurahoriginal

    ReplyDelete
  52. Salam. Setakat ni,.dah seminggu saya comsume kcolly... tpi muka saya naik ruam2 merah n ada jugak jerawat naik.. tak.taulah sbb pencuci muka yg sy baru tukar ke apa.. ataupun sbb collagen nak biasakan dlu dgn badan kita.. sy beli ni ori jugak.. nk minta pandangan.. nak teruskan consume or stop.je ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai, sori lambat respon. ruam2 tu naik just kat muka je ke? tempat lain ada tak? kalau kt muka je mesti sbb pencuci muka tu, kalau sbb k colly mesti dah effect satu badan dah kan? awk cuba stop salah satu dulu.

      Delete
  53. Wah rasa trrujanya nak try..tp ada d fb jual rm85 free postage katanya ori,,,

    ReplyDelete
  54. kalau ade ambil supplement lain ade effect ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. contoh supplement lain tu apa? better satu-satu kot kang takut jadi mende lain pulak

      Delete
  55. kalau ade ambil supplement lain ade effect ke?

    ReplyDelete
  56. Assalamulaikum sekarang makin k Colly lg x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam, sekarang dah tak makan dah sebab pitih abih daa hahahaha sobs :'(

      Delete
  57. Tumpang tanya..klau time dtg bulan boleh mkn x?..ke nk kena brhenti jap?

    ReplyDelete
  58. Tumpang tanya..klau time dtg bulan boleh mkn x?..ke nk kena brhenti jap?

    ReplyDelete
  59. good entry dear... nanti dah 2 bulan bgtau lagi result ya... nak tahu gak.. sebab saya baru mula makan dalam 2 minggu... ada jugak la perubahannya dari segi kulit... teruskan jadi happy mcm ni ya ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe mekasih dear. alaa dah stop makan dah sebab bank account merosot hahah. em sedih actually. :(

      Delete
  60. Sy nk bg tips pd sesapa yg ade mslh bibir pecah2 tu..amalkan memberus bibir korg stiap kali lpas berus gigi..tgok hsilnya msti puas hati:)

    ReplyDelete
  61. Assalam sis . Kalau consume kcolly n brhnti plk , kulit still putih ke ? N brp bulan dy brthn putih tu . Or hitam balik? Lgpun xde duit nk bli trus trus . Sy student lg . Org biase πŸ˜‚

    ReplyDelete
  62. ada negatif effect tak kalau benti minum k colly ni ? contoh dah minum dlm 2 bekas then benti tk minim dah .

    ReplyDelete
  63. Aku terhibur gileeee HAHAHAHAHHA . Klaka masuk air tuhh hikhik. Btw , aku beli yang untuk tester dulu 20 sachet je emm. Sebab baru nak cuba try test! Gluck semua kehkehkeh

    ReplyDelete
  64. Kah! Kah! Kau memang kelakarlah dik. Terhibur baca. Tak pernah dengar krim pop tapi dulu hazeline snow pernahlah dengar. Iklan pun ada masuk tv dulu². Tapi aku, kakak² aku mahupun mak aku tak pernah guna. Hazeline tu pun pernah kontroversi orang kata ada ingredients yang tak halal. Walau masa tu cop halal pada barang bukan makanan tak diutamakan lagi.

    ReplyDelete
  65. hai sy dtg dari masa depan..

    ReplyDelete
  66. k colly skrg naik balik..ce tgk kt tik tok..stlh lama menyepi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah masih sama ramuannya.... Adakah kesannya masih sama... Saya mengalami masalah yg sama seperti sis... Parut jerawat yang degil.. Saya beli.. nak cuba... mudah-mudahan berkesan utk cantikkan diri utk suami

      Delete
  67. hi its 2023 , hampir teracun nak beli 😭😭😭

    ReplyDelete
  68. ❤️ terhibur hakak dik πŸ˜†πŸ«ΆπŸ»

    ReplyDelete
  69. Terhibur baca blog ni, btw thanks for sharing sis <3

    ReplyDelete

terima kasih kerana menggerakkan mata anda ke siti situ sana sini & thank you for reading this entry ^^